Arduino Gömülü Sistemler Kategorilendirilmemiş

Arduino ve Proteus Kullanımı II: Led Yak !

Bir önceki dersimizde arduino kütüphanesinin proteus programı içerisinde nasıl ekleneceğini öğrenmiştik, kaçıranlar buradan bakabilir

https://www.mekinfo.net/wp-admin/post.php?post=495&action=edit

Şimdi sıra ilk simülasyonumuzu yapmaya geldi.

Isıs’e giriş yapıyoruz. P’den arduino muzu çağırıyoruz. Ekledik. Proteus dosyamızı kaydedelim, ve arduino programını çalıştıralım.

Arduino IDE’sinde araçlar menusunden, Arduino UNO yu seçiyoruz.

Örnekler menüsünden, blink programını bulup açıyoruz. Diğer pencereyi kapatabiliriz. İlk işlemimiz:

Dosya > Tercihler > ” Derleme ” > Tamam

Burada derleme’nin yanında tick işaretini koyuyoruz, bu derlediği dosyanın hex dosyasını nereye kaydedildiğini bize gösterecek.

Peki hex dosyası nedir ???
Arkadaşlar hex dosyası aslında bizim arduinoya gönderdiğimiz kodların, onun anlayacağı biçimidir. Yani aslında bizler her ne kadar kod yazsakta makineler bunları o şekilde okumaz anlayamaz, sadece bir ve sıfırlardan anlarlar. İşte kodların bir ve sıfırlara dönüşmüş haline bizler hex dosyası diyoruz. (
hexadecimal veya binary sayılardan oluşurlar.)

Tamam diyip. programımızı derliyoruz.

Derledikten sonra, arduino alt kısmında bize programın hex dosyasının bulunduğu konumu vericek. İşte burada

Burada adresi yazılı hex uzantılı dosyanın konumumu, kopyala yapıştır yöntemiyle buluyoruz.
Not: Eğer olmazsa tek tek takip ederek de bulabilirsiniz. Bazı bilgisayarlarda Türkçe menu olması kaynaklı hatalar olabilir.Mesela bende olduğu gibi, Users değil de kullanıcılar klasörü bulunması gibi.)

Burada hex dosyasını alıp kopyalayıp. Daha önce masaüstüne kaydettiğimiz Blink klasörümüzün içine atıyoruz, (ki yerini bilelim)

Ardından Proteus programına geri dönerek Arduino üstüne çift tıklıyoruz.

Burada Program File sekmesinde klasöre tıklayıp hex dosyamızı seçip tamam’a basıyoruz.
Hex dosyamız yani programımız Proteus ortamında Arduino’ya eklendi. Tamam

Şimdi ise yapılacak işlemler basit, bir adet led, bir adet direnç çağırıp, Arduino’nun 13. bacağına bağlıyoruz ve bunları toprağa bağlıyoruz. Ardından simülasyonu çalıştırdığımızda, programımızın Led’i bir saniye aralıklarla yanıp söndürdüğünü görüceksiniz

Program kodlarıyla ilgili detaylı bilgi almak isterseniz arduino ile led yakma yazımıza göz atabilirsiniz. Esenlikler !

Similar Posts

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir